Pole Dance / Aerial Hoop

Pole Dance

Pole Dance, inaczej akrobatyka artystyczna przy drążku pionowym- to połączenie tańca, sztuki, sportu i rekreacji ruchowej. Zawiera w sobie elementy z baletu, akrobatyki, gimnastyki i fitnessu. Uczestniczki kursu budują zgrabną, wysportowaną sylwetkę, kształtują prawidłową postawę, jednocześnie poprawiając kondycję, siłę i elastyczność swojego ciała. Pole Dance jest to świetny sposób na spalanie zbędnych kalorii: początkujący podczas zajęć pole dance mogą spalić pomiędzy 290 a 400 kalorii na godzinę, a na poziomie zaawansowanym nawet do 700 kalorii. Jest to także świetna zabawa i cudowny relaks dla umysłu.


BARDZO WAŻNE

W dniu zajęć nie aplikujemy na ciało balsamów, olejków i innych środków nawilżających. Spowoduje to, że nie będziemy mogły utrzymać się na rurce i wykonywać ćwiczeń!

Na zajęcia należy zdejmować biżuterię.


Przebieg zajęć

Zajęcia Pole Dance rozpoczynamy rozgrzewką oraz dynamicznym rozciąganiem ciała, w celu przygotowania stawów i mięśni do wysiłku. Następnie wykonujemy ćwiczenia wzmacniające dostosowane do poziomu grupy. Kolejnym krokiem jest ćwiczenie nowych figur, przejść, obrotów i powtarzanie wcześniej już poznanych. Ostatnim i bardzo ważnym etapem ćwiczeń jest stretching. Instruktor asekuruje wszystkie uczestniczki przy wykonywaniu nowych ćwiczeń. Za każdym razem bardzo dokładnie tłumaczy i pokazuje. Zajęcia trwają 60 minut. Pierwsze treningi mogą okazać się bolesne, trzeba liczyć się z tym, że pojawią się siniaki. Jednak satysfakcja jest większa niż dyskomfort, a ciało z czasem się przyzwyczai i ból zacznie powoli zanikać. Wymagany strój: Legginsy (na czas rozgrzewki), krótkie spodenki lub szorty, top lub obcisła koszulka, którą można podwinąć.

Występują 3 poziomy zaawansowania:

1. Poziom podstawowy (P) – podczas którego uczymy się szczególnie obrotów przy rurce, prostych pozycji statycznych, wchodzenia na rurę i siedzenia na niej. Wzmacniamy ciało i przyzwyczajamy skórę do kontaktu z rurką.

2. Poziom średnio – zaawansowany (S1, S2 lub S3) – podczas którego uczymy się trudniejszych obrotów, invertów (figur odwróconych głową w dół) oraz innych figur wymagających większej siły i balansu niż na poziomie podstawowym. Zwiększamy intensywność rozciągania i ćwiczeń wzmacniających.

3. Poziom zaawansowany (Z) – wymaga zwiększonej kontroli nad swoim ciałem i poczucia równowagi. Na tym poziomie trenujemy wytrzymałość mięśni i ich wydolność, tak aby wykonać więcej trików na raz. Uczymy się nowych figur, wymagających zwiększonej siły i elastyczności.


Pole Choreo

Pole Choreo to taneczna odsłona pole dance. Na tych zajęciach znaczenie ma ruch w rytm muzyki, płynność i gracja. Znacznie mniej liczą się skomplikowane pozycje na rurce. Podczas treningu uczymy się jak w płynny sposób połączyć pole dance’owe triki w spójną całość. Pracujemy nad koordynacją i wykończeniem każdego ruchu. Uczymy się choreografii w różnym klimacie. Zajęcia trwają 60 min. W zajęciach mogą wziąć udział pole dance’erki będące na każdym poziomie zaawansowania oraz osoby, które na co dzień nie trenują pole dance.

Przebieg zajęć

Zajęcia rozpoczynają się rozgrzewką, następnie poznajemy nowe choreografie i doskonalimy wcześniej poznane, na koniec krótki stretching.

Wymagany strój

Legginsy i skarpetki lub zakolanówki i szorty, top lub wygodna bluzka, poza tym bardzo ważne – nakolanniki. Szpilki tylko dla chętnych.

Exotic

To również zajęcia, na których uczymy się tańca z wykorzystaniem rurki, jednak w bardzo zmysłowej odsłonie. Skupiamy się przede wszystkim na floorwork’u i seksownej choreografii. Te zajęcia z pewnością pozwolą każdej pani wydobyć z siebie kobiecość i seksapil. Zajęcia trwają 60 min.

Tańczymy w butach przeznaczonych do pole dance (można też ćwiczyć na boso) oraz koniecznie w nakolannikach.


Aerial Hoop

Aerial Hoop to wyjątkowa opcja treningu, która łączy elementy akrobatyczne wykonywane na stalowej obręczy zawieszonej pod sufitem. Aerial Hoop (koło cyrkowe) jest bardzo powszechne wśród artystów cyrkowych. Na zajęciach wzmacniamy i uelastyczniamy całe ciało. Ćwiczenia poprawiają naszą postawę, nadają wdzięku i gracji. Taka forma ćwiczeń, to również dobry sposób na poprawę koordynacji ruchowej i równowagi ciała. Zajęcia nie są monotematyczne, zawsze uczymy się nowych elementów, a instruktor podchodzi do każdego indywidualnie. Na początku przygody z kółkiem uczymy się krok po kroku jak wykonywać statyczne figury, które później łączymy w trudniejsze kombinacje. Trzeba liczyć się z tym, że pojawią się siniaki. Pierwsze treningi mogą okazać się bolesne, jednak ciało z czasem przyzwyczai się i ból zacznie powoli zanikać.

Przebieg zajęć

Zajęcia trwają 60 minut i rozpoczynają się rozgrzewką, która ma na calu przygotowanie stawów do zwiększonego wysiłku oraz wzmocnienie mięśnie. Tak przygotowane ciało może rozpocząć intensywny i jednocześnie bardzo przyjemny trening.

Po rozgrzewce uczymy się podstawowych figur na kole. Z czasem do zajęć dodajemy obroty, kombinacje oraz dynamiczne elementy. Instruktor asekuruje wszystkie uczestniczki przy wykonywaniu nowych ćwiczeń. Za każdym razem bardzo dokładnie tłumaczy i pokazuje.

Każde zajęcia kończą się ćwiczeniami relaksacyjnymi, podczas których rozluźniamy zmęczone mięśnie.

Występują 3 poziomy zaawansowania, do których dopasowujemy intensywność treningu.

Wymagany strój:

Legginsy, skarpetki oraz top lub obcisła koszulka z krótkim bądź długim rękawem.


Pole Kids

Pole Kids – inaczej akrobatyka artystyczna na drążku pionowym dla dzieci. Zajęcia dla dziewczynek prowadzone są wyłącznie pod kątem sportowym. Trening odbywa się w formie zabawy, która łączy w sobie gimnastykę, akrobatykę i elementy tańca. Zajęcia pole dance rozwijają, poprawiają koordynację ruchową oraz gibkość, ale przede wszystkim dają dużo radości Waszym maluchom. Ponadto kształtują poprawną sylwetkę oraz charakter, uczą systematyczności i wytrwałości. Każdy trening rozpoczyna się odpowiednią rozgrzewką. Nie zabraknie również sporej dawki ćwiczeń ogólnorozwojowych, a także rozciągających, którymi zawsze kończymy zajęcia.

Wymagany strój

Krótkie, wygodne spodenki i koszulka lub top. Taki strój jest konieczny, aby utrzymać się na rurce. Ćwiczymy na boso lub w skarpetkach.

Do grupy Pole Kids zapraszamy dziewczynki w wieku od 7 do 12 lat.